W jaki sposób ukarać pracownika firmy zewnętrznej za nieprzestrzeganie zasad bhp?

Często na terenie jednej firmy pracę wykonują pracownicy zatrudnieni przez różnych pracodawców. Częstym wówczas problemem jest zdyscyplinowanie takich pracowników do przestrzegania wewnętrznych regulaminów dotyczących bhp. Rodzi się zatem pytanie, jak wyegzekwować od tych pracowników przestrzeganie obowiązujących w zakładzie zasad bhp? Czy wobec takich pracowników zewnętrznych można stosować kary dyscyplinarne i kto jest do tego upoważniony?

Pokontrolna procedura Sanepidu

Jaka jest procedura pokontrolna Państwowej Inspekcji Sanitarnej w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakładzie pracy? Czy zakład ma określony czas na zlikwidowanie nieprawidłowości i po tym terminie wydawana jest przedmiotowa decyzja administracyjna? Od czego zależy wysokość mandatu wystawianego przez PIS?

Niewłaściwa organizacja pracy przyczyną wypadku przy pracy elektromontera

Mandat w wysokości 1.500 zł zapłacił pracodawca w związku z nieprawidłowościami wykrytymi przez inspektora PIP podczas badania przyczyn wypadku przy pracy. Analiza wypadku przy pracy przeprowadzona, po tragicznym w skutkach zdarzeniu, wykazała szereg nieprawidłowości w zakresie organizacji pracy. Poznaj wyniki i schemat analizy wypadku przy pracy na stanowisku elektromontera.

Już są nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadków (kwiecień 2018 – marzec 2019)

Od 1 kwietnia 2018 r. obowiązują nowe kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej.

Bhp w odlewniach metali na nowych zasadach

Na podstawie przeprowadzonych kontroli w zakładach odlewniczych Państwowa Inspekcja Pracy w swoim rocznym sprawozdaniu wskazała potrzebę zastąpienia aktualnie obowiązującego rozporządzenia nowym, które uwzględnia aktualny stan techniki i nowoczesne technologie.

Czy praca biurowa rzeczywiście jest pozbawiona zagrożeń dla życia i zdrowia

Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pracy w każdym przedsiębiorstwie powinna polegać w szczególności na zbieraniu i przetwarzaniu rzetelnych informacji o występujących zagrożeniach i związanym z nimi ryzykiem zawodowym na wszystkich stanowiskach pracy, w tym również na stanowiskach pracy biurowej. Wnioski wynikające z oceny ryzyka zawodowego dają podstawę do podejmowania odpowiednich działań zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia wypadków przy pracy.